۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » برگه ها » منشور اخلاقی اتحادیه
  • 21 می 2019 - 19:29
  • 1020 بازدید
  • ارسال توسط :
منشور اخلاقی اصناف
از دیدگاه صاحب نظران ، یک مجموعه بزرگ باید علاوه بر وظایف تشکیلاتی خود ، فلسفه و رسالت اجتماعی نیز داشته باشد و این امر موجب پرورش هوشمندی ، پختگی و ژرف نگری کارکنان می شود به گونه ای که اندیشه های آنان را درچارچوب انسانی و اجتماعی قرار می دهد تا بتوانند رفتارشان را در همان ساختار بروزدهند.
تمامی مدیران و کارکنان این مجموعه بایدبرای انجام رسالت همگانی سازمان با یکدیگر سخت تلاش کنند و این فلسفه و رسالت رامنشور اخلاقی می نامند.
همه افراد جامعه قابل احترام هستند و نیازمندند که خویشتن راارزشمند ببینند و این ارزشمندی بر پایه ای محکم استوار است و پابرجاترین و سالمترین عزت نفس بر پایه احترامی که مستحق آنیم استوار است نه بر اساس شهرت یا آوازهظاهری و تملق ها.
محورهای منشور اخلاقی بر پایه :
۱)نظم و انضباط در محل کار
۲)آراستگی ظاهری
۳)وقت شناسی
۴)برخورد خوب با مشتری و رعایت ادب و احترام و نزاکت
۵)انجام امور بر اساس عدل و انصاف
۶)خدمات رسانی سریع به مشتریان

قطعاً خدمات دهندگان و خدمات گیرندگان این مجموعه با رعایت منشور اخلاقی در انجام هر چه بهتر امور براساس ضوابط و مقررات درپویایی و رشد چشمگیر ایران اصناف نقش دارند.

عهد نامه اصناف :
در پیشگاه خداوند متعال با خود عهد می بندم که همه روزه و درتمامی ساعات با ظاهری آراسته و در محیطی منظم و در نهایت نظم و انضباط و ادب واحترام با برخوردی نیک و پسندیده با مشتریان و همکاران تعامل برقرار نموده و درکوتاهترین زمان ممکن امور محوله را در کمال صداقت و رعایت انصاف به انجام رسانیده و در صورت برآورده نشدن خواست مشتری ، توضیحات کافی برای روشن شدن ذهن آنان ارائه نمایم و در راستای اهداف متعالی سازمان و کشور، خود را مقید به اجرای رسالت ، ‌اصولو منشور ذیل دانسته و پایبند باشم.
منشور اخلاقی اصناف :
• در حفظ نظم محل کار ، ‌اتاق و میز تحریر خود خواهم کوشید چون نظم و انضباط نشانگر شخصیت ایمان و اعتقاد فرد به خدمت صادقانه است.
• 
با کمال خوشرویی از مشتری استقبال و پساز انجام کار با کمال خوشرویی او را بدرقه نمایم چون اعتقاد دارم مشتریان ولی نعمت ما هستند.
• 
تعلقات سازمانی را در خود می پرورانیم وبه همکاران احترام می گذاریم تا با همدلی در جهت کرامت و رضایت مشتریان گامبرداریم.
• 
انجام صحیح و سریع امور محوله را جزءوظیفه خود دانسته و با توجه به گرانبها تر بودن وقت از طلا در کوتاهترین زمان ممکن خواسته هایشان را با توجه به قوانین شرکتی اجابت نماییم.
• 
از هرگونه بحث و گفتگوی غیر حضوری وپافشاری و اصرار غیر معمول در رابطه با اثبات نظرات به حق و قانونی با مشتری خودداری و درصورت قانع نشدن با کمال احترام ایشان را جهت راهنمایی به مقامات بالاتر معرفی خواهیم نمود.
• 
از نارضایتی مشتری در صورت برخوردنامناسب ناخواسته متأثر و با فروتنی از او عذر خواهی و در نهایت افتخار از او تشکرنماییم.
• 
مشتاقانه به نظرات و دیدگاههای مشتریان گوش داده و از انتقاد و پیشنهاد ایشان در رابطه با اصلاح رفتار و تغییر روش انجام کار بر اساس مقررات استفاده می کنیم